Facebook

2011-09-14 @ 20:27:08 / Övrigt / Kommentera (5) st


Status: Vad du gör/tråkiga logginlägg

Överlödig information Nej snälla... Nej det är inte intressant att veta vad du hade för pålägg på din macka, att du funderar på att gå ut i helgen men inte bestämt dig, sportrelaterat framför allt aik (det kan den intresserade läsa om på aftonbladet) eller att du är bakis. (skyll dig själv?) Skriv att du idkat älskog, gjort bort dig, fått unge, varit med om något fantastiskt, eller något annat du får en high five för.

Status: Visa stort missnöje över något, sedan skita i att svara
Ahhh.. varför varför VARFÖR skriva att man är förbannad på något, och sedan när någon kommenterar och frågar vad som hänt, skiter du i att svara? Varför skrev du då från första början att du är så hiiimla arg om du inte kan ge svar på tal och förklara dig. Så onödigt.

Status: Skriva oläsliga logginlägg påverkad
Hur gammal är du? 5 år? Eller en 5-åring skriver nog bättre än du vill få det att verka. Är du så jävla full, hur lyckades du logga ut på facebook och skriva? Uppmärksamhets behov! Big nono.. not hot. Ta bort meddelandet dagen efter som en bakup-plan.

Status: Posta tråkiga klipp/spelresultat/länkar/klipp

Nej, jag är inte ett dugg intresserad av hur det går för dig i bögville, Texas Hold'lem eller muttwars, och jag vill heller inte bli inbjuden till något, det jag finner som intressant, söker jag upp själv. Är heller inte intresserad av vilka som vann dagens match i diverse sporter, och jag orkar definitivt inte titta på ditt youtube klipp du postade som är mer än 2 minuter långt som du spottar ut dig.

Status: Kedjemeddelanden
Nej nej nej, jag vill inte kopiera samma status som du har och se hur många vänner som svarar. Undrar jag något, frågar jag. Helt OK att du gör det, men uppmana inte MIG att göra det. Dessutom saknar jag människor som inte finns i livet ändå, fast jag inte tänder ett ljus för xxx, och för att jag inte kopierar din status som säger att man ska göra det om man saknar någon.

Gilla
För din information: gilla knappen har en funktion som gärna vi facebook muppar vill ska användas. ANVÄND DEN. Spelar ingen roll vad man skriver eller gör på sin älskade facebooksida, så är det en del på vännerlistan som aldrig 'gillar' det. Tråkfisar. Fast det kanske beror på det jag skrev ovan, i punkt ett. Värsta kategorin är ändå -Jag tänker inte gilla något hos dig, för du gillar inget hos mig! Haha! xD
(skriv något intressant då för fan så man kan gilla?) GILLA MER!!

Flest vänner på listan när den dör vinner
Ja, det är visst status att ha mkt facebook vänner. Its a fact. Googla! Om man har kontakt eller inte med sina 'vänner' verkar spela mindre roll, bara andra ser att det är många som ligger under kategorin vänner. Detta verkar helst ligga till lags för människor under 30 bast. Man ska även gärna ha kändisar under vänner kategorin. Och vänners vänner, spela roll om man känner dom.
Och givetvis de man träffat en gång när man var full. Och annat löst folk. Och ja just, absolut flört/ragg/kk/ex/motsatta-könet-som-man-ej-haft-kontakt-med-på-flera-år inger en viss känsla av att man har ett stort kontaktnät och det är viktigt att visa som ni vet. Som en liten parantes vad beträffande facebook vänner, erkänn, ibland accepterar du en vänförfrågan bara för att slippa konflikten till varför du inte accepterade, om du träffar på denna, ungefär en gång om året och blir ifrågasatt. Är man många i sin släkt, fast man knappt har kontakt, är det också viktigt att visa att man är vän/släkt med alla dom.
Sedan visar man gärna via facebook, (så alla ser naturligtvis) hur mkt man bryr sig om dom! Men träffas man på irl, hejar man knappt och har helt plötsligt inget att säga varandra?

Lägga till som vän
Jag är inte ett dugg intresserad av att någon lägger till mig som vän som jag kände för 6 år sen. Och definitivt inte som inte skriver något kort meddelande om varför du la till mig som vän. Jag känner inte dig NU, allra minst om vi inte haft någon kontakt på hela den tiden, och jag aldrig ens nämnt dig för min partner, mina vänner osv. Då behöver du inte vara på min vänner lista heller. Finns antagligen en anledning till att vi ej har kontakt idag. Låt det gamla vara, se framåt. Rota inte för mkt i det förgångna. Lik lyckas oftast flyta upp till ytan och ge en bitter eftersmak. Men om du ändå måste - gör det med omsorg och välj dina ord.

Mail
Största boven till att gå bakom ryggen på sin partner och sina vänner på älskade facebook. Mail funktionen bör användas till vettiga saker, feeds, hjälp, informationssyfte, överrenskommelser och annat nyttigt, inte trams och onödiga meningsväxlingar. Facebook mailen - Där kontakten och syns-det-inte-har-jag-inte-gjort-något uppstår!

Profilbild
Jag blir snurrig vem du är som ligger på min vännerlista om du byter profilbild för ofta. Bestäm dig! Be någon som kan fota ta en bra bild då, som håller sig ett tag, istället för dina jävla digitalkamera-där-armen-syns-bilder. Skippa gärna oxo bilder på hur du faktiskt inte ser ut, bilder på djur, kändisar och annat mög. Vill jag se hur din katt ser ut, kan jag gå in i ditt galleri. Vill jag se en bild på dart vader, googlar jag.

Bilder
Ahh, jag verkligen hatar att gå in på någons galleri och finna 20 kategorier, med 30 bilder i varje mapp, där dessutom flertalet bilder är suddiga, och på i princip samma motiv. Och ja just.. sedan oräknerligt många taggade bilder längst upp, där du är full på fester, sover med öppen mun och dreggel där någon råkade ha en kamera, gör fula miner, och annat som du gärna inte visar din mamma. Fuck that. Varför inte visa din bästa sida? Strukturera? Skippa suddiga bilder vem är intresserad av att se det? Samma gäller för bilder som är åt fel håll. VÄND DEM RÄTT. Jag vill inte vri skallen ur led för att se din bild, för var den ful, har jag ändå vridit min skalle i onödan lixom.

Taggad
Föregående punkt om bilder, leder mig naturligtvis in på denna rubrik, taggad. Mindre roligt att bli taggad på bilder man absolut inte vill ens ska existera. Eller visste existerande? Man kanske inte visste om att man hade 2 hakor, och vips gjorde facebook det påtagligt, inte bara för mig, utan för mina vänner, och även dennes vänners vänner. Hurrah! Just love it. Nu finns det ingen återvändo för verkligheten.

Presenter
Jayy! En vän har skickat dig en facebook present! Vad ska du göra med den då? Tackar ? Så bortkastat.

Puffa/poke
Fullständigt meningslös funktion.. PET?

Grupper
Det finns grupper för ALLT. Tror gruppskaparna att de ska rädda värden bara för deras grupp heter 'Stoppa våldtäkter'? Jag är definitivt för att alla idioter som våldtar ska kastreras, omskäras och ruttna i sitt eget piss, men kom igen... vad gör det för skillnad att en sådan facebook grupp startas och får många medlemmar? Länge leve "kan den här papperspåsen få mer än xxx-grupperna" och "tystnaden som uppstår när xxx-grupperna"! Sedan finns det grupper endast för att vara ful med roliga namn. Exempel; -Sover du? ....Inte nu längre, för att du väckte mig din jävel!, I hate saying hi to people and they don't see you and you feel retarded och I hate it when you're with MC Hammer and he doesn't let you touch anything.

Snokers
Ja alla är vi facebook snokare eller hur?
Men vi gillar inte att prata om att vi gör det eller skriva till denna att vi faktiskt varit inne på sidan och just.. snokat. Däremot blir vi gärna sur om det vi snokat på inte faller oss i smaken, men vi kan absolut inte kommentera vår åsikt i inlägget! Som jag nämnde under rubriken 'mail'; syns-det-inte-har-jag-inte-gjort-något! I det här fallet, vet ingen att du snokat = good shit,
då kan du fortsätta hålla koll utan att man tror du gör det, och ingen ser att du ens varit inne på sidan, och vips försvinner du ut därifrån du kom, och ingen har märkt att du ens fanns.

Ibland har jag för mkt tid, jag älskar facebook.
© Babbi.se

Kommenterat av: Ewa

Hahah gud vad roligt och bra!!:)

2011-09-14 @ 20:41:05
Kommenterat av: TuffLoysan

Hallå. Försöker komma åt att maila dig, men sidan vill inte riktigt ladda. Är sugen på en ny bloggdesign av dig :) Du kan väl höra av dig med ett mail, så kan du få höra ideér.



Kram

2011-09-19 @ 19:03:40
http://tuffloysan.blogg.se/
Kommenterat av: Sofie

Grymma designer! (de jag har sett iallafall)

Vill bara informera dig om att jag har lånat en av dina designer från denna sidan: http://www.designadinblogg.se/gratisdesign/?p=58



Bara så att det inte blir några missförstånd.

Jag har bytat headern, men har din logga och allt annat kvar :)

2011-09-22 @ 22:51:12
http://popzie.blogg.se/
Kommenterat av: Nathalie

Haha kul inlägg :D Rätt i så mycket ;)

2011-10-24 @ 17:53:52
http://nat0.se
Kommenterat av: GOCHICK

Hej hej!

Vi från Gochick undrar om du är intresserad av att designa en webbshops design åt oss?

Som belöning döper vi en av våra smycken efter dig!

Bli vi jättenöjda kan vi även skicka hem smycket till dig!

Om du är intresserad så kontakta oss via email!

KRAM MIMMI

2011-12-03 @ 12:47:06
http://HTTP://GOCHICK.SE

BLOGGDESIGN

¤ Designerna är gjorda i IE8/Firefox3 med 15" skärm/windows7
¤ Min logga ska alltid finnas med på bloggarna.
¤ Klicka här för att se alla aktiva designer jag gjort
¤ Designfrågor undanbes.
¤ Två gratisdesigner finns att ladda ner här och här.

ÖVRIGT
¤ Spam/reklam raderas
¤ Maila Babbi här!

Tack snälla för detta respekteras
Välkommen med kommentarer!



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: